Veelgestelde vragen HCWB

 

1. Wat is de abonnementsprijs?
Vanuit het HCWB kunnen jullie profiteren van een aangepast tarief (30% korting) voor een nieuwe praktijkwebsite. Het abonnementstarief voor een individuele website bedraagt € 39,90 per maand (excl. btw), normaal is dit € 57,00. Dit is inclusief veiligheidscertificaat, hosting, support en doorontwikkeling van de site.

2. Wat is de prijs van de overstapservice?
Het is mogelijk dat wij de door jullie gewenste content op de website volledig overzetten naar de nieuwe website. Dit kan content zijn van de oude website, maar jullie kunnen ook de nieuwe teksten aanleveren in een Word-document. Daar kunnen jullie gratis gebruik van maken .

3. Hoe lang duurt het na het tekenen van de offerte voordat mijn website live staat?
Wanneer jullie de website door ons laten inrichten, zal het ongeveer 1 maand duren van eerste opzet van de website tot het live zetten ervan (dit kost uiteraard minder tijd als jullie snel feedback kunnen leveren). We kunnen de website ook later live zetten, als dit jullie voorkeur heeft.

4. Moet ik zelf mijn contract bij mijn huidige leverancier opzeggen?
Ja, jullie moeten zelf jullie contract bij jullie huidige leverancier opzeggen. Houdt er rekening mee dat, afhankelijk van uw leverancier, het niet altijd mogelijk is om het contract per direct op te zeggen. Vaak zit er aan het contract een opzegtermijn verbonden of heeft het contract een bepaalde looptijd.

5. Welke informatie hebben jullie van mij nodig?
Na het ondertekenen van de offerte ontvangen jullie van ons een vragenlijst die jullie kunnen invullen en waar jullie bepaalde wensen kunnen aangeven. Aanvullende teksten en afbeeldingen kunnen ook worden meegestuurd.

6. Na hoeveel dagen is de eerste opzet van mijn website gereed?
Nadat wij alle benodigde gegevens voor de website hebben ontvangen, duurt het ongeveer 5 werkdagen om de eerste opzet van de praktijkwebsite te maken.

7. Kan ik feedback leveren op de opzet van de website, voordat de website live gaat?
Ja, wanneer de eerste opzet van jullie website gereed is ontvangen jullie hierover een mail met een tijdelijke link naar de nieuwe website en eventuele aanvullende vragen/opmerkingen. Aan de hand van de website en de aanvullende vragen kunnen jullie feedback leveren op de website. We zullen deze feedback verwerken en de aanpassingen nogmaals aan jullie laten zien. Er kunnen meerdere rondes van feedback plaatsvinden, totdat jullie tevreden zijn met de website.

8. Kan er een koppeling worden gemaakt naar MijnGezondheid.net?
We kunnen met elke patiënten omgeving een koppeling maken, maar we hebben een samenwerking met MijnGezondheid.net. Daarom is het ook mogelijk om op de praktijkwebsites een integratie te maken met MGN. Deze integratie kan op twee manieren:

  • Patiënten kunnen zonder in te loggen met hun DigiD een afspraak maken welke automatisch in jullie agenda komt. Hiervoor hebben wij een koppelcode nodig (deze kunnen wij opvragen bij MGN).
  • Patiënten kunnen zich via jullie praktijk aanmelden bij MijnGezondheid.net. Hiervoor is een unieke/persoonlijke link nodig (deze kunnen jullie opvragen bij MGN).

9. Kan er een koppeling worden gemaakt met Uw Zorg online?
Ja, een koppeling met Uw Zorg online kan gemaakt worden door het toevoegen van een link naar jullie UwZorgOnline omgeving. Patiënten moeten dan nog wel inloggen met hun mailadres en wachtwoord.

10. Kan ik mijn huidige domeinnaam overzetten/meenemen naar de nieuwe website?
Ja, je kan je huidige domeinnaam overzetten naar de nieuwe website mits deze niet is gebonden aan jullie huidige praktijkwebsite leverancier (bijv. www.yardzorgsites.praktijkinfo.nl).

11. Hoe zet ik mijn domeinnaam over naar de nieuwe website?
Om de domeinnaam te koppelen aan de nieuwe website zijn er aan zowel jullie kant als onze kant aanpassingen nodig. De aanpassingen die aan jullie kant gedaan moeten worden, worden via de mail verstuurd wanneer de website bijna klaar is om live te zetten. Onze support-afdeling kan jullie hier eventueel bij ondersteunen.

12. Hoe vraag ik een nieuwe domeinnaam aan?
Er zijn verschillende partijen waar jullie een nieuwe domeinnaam kunnen aanvragen. Wij adviseren om dit te doen via www.mijndomein.nl. Jullie hoeven alleen een domeinnaam aan te schaffen en geen webhosting, websitemaker en webshop. Het toevoegen van e-mail is alleen nodig wanneer jullie gebruik moeten maken van nieuwe e-mailadressen.

13. Wat gebeurd er met mijn mailadressen als ik een nieuwe domeinnaam aanvraag?
Wat er met de mailadressen van de praktijk gebeurd, wanneer een nieuwe domeinnaam wordt aangevraagd, is afhankelijk van waar de mail is afgenomen. Zijn de mailadressen gekoppeld aan de oude domeinnaam, dan zullen er nieuwe mailadressen aangevraagd moeten worden. Wordt de mail afgenomen bij een andere partij en maken jullie bijv. gebruik van ezorg mailadressen dan kunnen de mailadressen gewoon in gebruik blijven.

14. Wat gebeurd er met mijn patiëntenportaal als ik gebruik maak van het Praktijkinfo patiëntenportaal?
Het patiëntenportaal welke wordt aangeboden door Praktijkinfo, en dus niet aangesloten is bij bijv. MGN, zal niet meegenomen kunnen worden naar een nieuwe website. Dit patiëntenportaal werkt namelijk alleen bij een website van Praktijkinfo. Het gebruikte patiëntenportaal zal de praktijk dus kwijt zijn. Er zal een nieuw patiëntenportaal moeten worden aangeschaft, bijvoorbeeld bij MijnGezondheid.net.

15. Wie is er verantwoordelijk voor het up-to-date houden van mijn website?
Na het live zetten van de website is de praktijk zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van teksten op de website. Denk hierbij aan openingstijden, medewerkers, vaccinatie data, nieuws en andere praktijk gebonden informatie.
Wij zorgen ervoor dat de website veilig en live blijft en wordt doorontwikkeld. Ook zorgen wij ervoor dat de widgets ‘Thuisarts.nl’, ‘Apotheek.nl’ en ‘Moet ik naar de dokter’ blijven werken .

16. Hoe kan ik mijn website aanpassen?
Zodra de website live staat maken wij voor jullie een eigen inlog account aan en kunnen jullie zelfde de website beheren en aanpassen.
Door middel van onze online videotutorials (https://helpdesk.yardzorgsites.nl/portal/nl/kb/yard-internet/videotraining) laten wij zien hoe dit systeem werkt. Verder hebben wij ook nog een online kennisbank (https://helpdesk.yardzorgsites.nl/portal/nl/kb/yard-internet) met tutorials waarin wij uitleggen hoe u uw website kunt beheren.

Voor andere vragen zijn wij te bereiken via:
Telefonisch elke werkdag van 8.30 uur tot 17.00 uur: 030 – 22 70 530 of mail naar
contact@yardzorgsites.nl